۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۱۰

رضائی مطرح کرد:

اعتبارات هوشمندسازی مدارس استان بوشهر کافی نیست

اعتبارات هوشمندسازی مدارس استان بوشهر کافی نیست

بوشهر - خبرگزاری مهر: اعتبارات هوشمندسازی مدارس استان بوشهر کافی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رضائی عصر سه‌شنبه در نشست مدیران مدارس تیزهوشان استان بوشهر به اعتبارات هزینه شده برای هوشمندسازی مدارس استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 10 میلیارد ریال برای هوشمندکردن مدارس استان بوشهر در نظر گرفته شده است اما کافی نیست.

وی افزود: با توجه به وجود هشت هزار و700 کلاس در استان بوشهر تاکنون یک‌هزار و 220 کلاس هوشمندسازی شده است که اعتبار در نظر گرفته شده ناکافی است و نیاز به بودجه بیشتر است.

رضائی خاطرنشان ساخت: بودجه آموزش و پرورش نیز کفاف هزینه های هوشمندسازی مدارس خاص را نمی کند که امیدواریم از محل های دیگر ازجمله مساعدت خیرین و شهریه های دانش آموزان دراین ارتباط اقدام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در سال تحصیلی آینده دو مدرسه نمونه دولتی مقطع راهنمایی در گناوه راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به مدارس خاص از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد اعتبار اختصاص می‌دهد اما این اعبتار جوابگوی نیازهای این مدارس نیست.

رشد 150 درصدی توسعه مدارس تیزهوشان استان بوشهر در سال جاری

رضایی در ادامه بیان داشت: اعتبار تعمیر و نوسازی مدارس نیز از محل کمیته های برنامه ریزی هر شهرستان تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه مدارس تیزهوشان درسال تحصیلی جاری نسبت به گذشته 150 درصد، دبیرستان نمونه دولتی 75 درصد و دبستان شاهد نزدیک به 400 درصد دراین استان رشد یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: شناسایی دانش آموزان مستعد و خلاق و برنامه ریزی روی آنان در به دست آوردن کسب جایگاه واقعی استان در عرصه های مختلف از جمله المپیادها و جشنواره های کشوری در مدارس خاص مدنظر است.

وی گفت: شهریه 60 درصد از دانش آموزان فرهنگی که والدین آنها در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند پارسال به مدارس خاص پرداخت شده و پیگیری های لازم برای سال جاری نیز انجام شده است.

رضایی اظهارکرد: اعتبار شهریه دانش آموزان فرهنگی ازسوی وزارت آموزش و پرورش به صورت مستقیم به حساب مدارس خاص واریز می شود.

کد خبر 1792011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha